Διαφημιστική Καμπάνια για το αρχείο του Νίκου Εγγονόπουλου στην ΑΣΚΤ

Διαφημιστική Καμπάνια για το αρχείο του Νίκου Εγγονόπουλου στην ΑΣΚΤ

Ζέκιο Έργκισα

Εισαγωγή

Ο Νίκος Εγγονόπουλος υπήρξε μια από τις πιο πολυσχιδείς και εμβληματικές μορφές της ελληνικής καλλιτεχνικής πρωτοπορίας του 20ού αιώνα, με έργο που εκτείνεται ανάμεσα στην ποίηση και τη ζωγραφική, στον υπερρεαλισμό και στην ελληνική παράδοση. Το αρχείο του, το οποίο στεγάζεται στην Ανώτατη Σχολή Καλών Τεχνών, αποτελεί έναν ζωντανό θησαυρό, ικανό να εμπνεύσει, να διδάξει και να κινητοποιήσει νέες αναγνώσεις της νεοελληνικής τέχνης. Στο πλαίσιο αυτό, σχεδιάζεται μια ολοκληρωμένη διαφημιστική καμπάνια με σκοπό την ανάδειξη του αρχείου στο ευρύ κοινό, την ενεργοποίηση της πολιτιστικής μνήμης και τη γεφύρωση του παρελθόντος με το παρόν. Η καμπάνια διαφήμισης του αρχείου του Νίκου Εγγονόπουλου  αποτελεί σημαντική πρωτοβουλία για την ανάδειξη της πολιτιστικής κληρονομιάς της Ελλάδας. Μέσω της αξιοποίησης σύγχρονων τεχνολογιών και της ενσωμάτωσης του έργου του Εγγονόπουλου σε εκπαιδευτικά και πολιτιστικά προγράμματα, η καμπάνια μπορεί να συμβάλει στην ευρύτερη αναγνώριση και εκτίμηση του έργου του μεγάλου αυτού καλλιτέχνη.

 

Στόχοι

Η παρούσα εργασία αποσκοπεί στην προβολή της προσπάθειας ψηφιοποιήσης του αρχείου του Νίκου Εγγονόπουλου που φυλάσσεται στην Ανώτατη Σχολή Καλών Τεχνών (ΑΣΚΤ). Θα εξεταστεί η σημασία της ψηφιοποίησης του αρχείου του Εγγονόπουλου και θα αναδειχθούν οι προκλήσεις και οι ευκαιρίες που παρουσιάζει η διαφήμισή του, προτείνοντας μια ολοκληρωμένη στρατηγική καμπάνιας για την προβολή του στο ευρύ κοινό. Κύριος στόχος είναι η ανάδειξη της σημασίας του αρχειακού υλικού, τόσο ως τεκμήριο της καλλιτεχνικής του δημιουργίας όσο και ως καθρέφτης της ιστορικής, αισθητικής και ιδεολογικής συγκυρίας μέσα στην οποία ο ίδιος έδρασε.

 

Η καμπάνια δεν στοχεύει απλώς στην επικοινωνία του ψηφιακού αρχείου αλλά  επιδιώκει να μετατρέψει το αρχείο του Εγγονόπουλου σε μια δυναμική πλατφόρμα δημιουργίας, συμμετοχής και επαναπροσέγγισης του έργου του, αξιοποιώντας σύγχρονα μέσα και στρατηγικές πολιτιστικής επικοινωνίας. Σε αυτό το κείμενο αναλύονται οι στόχοι, η στρατηγική και τα βασικά εργαλεία της καμπάνιας, με άξονα την επανένταξη του Εγγονόπουλου στον δημόσιο διάλογο, την πολιτιστική εκπαίδευση και την καλλιτεχνική έμπνευση των νεότερων γενεών.

Η εργασία αυτή έχει επίσης ως στόχο την ενίσχυση της εικόνας της ΑΣΚΤ ως θεματοφύλακα της ελληνικής καλλιτεχνικής κληρονομιάς και την προσέλκυση επισκεπτών, συνεργασιών και χρηματοδοτήσεων μέσα από την πολιτιστική της δραστηριότητα. Μέσω της στρατηγικής επικοινωνίας, σκοπός είναι να αναδειχθεί το αρχείο όχι μόνο ως ερευνητικό υλικό αλλά και ως πηγή έμπνευσης και δημιουργίας, συμβάλλοντας έτσι, στη θεωρητική συζήτηση γύρω από τον ελληνικό υπερρεαλισμό, τοποθετώντας τον Εγγονόπουλο στο ευρύτερο ευρωπαϊκό και εγχώριο καλλιτεχνικό πλαίσιο.

 

 Τέλος, φιλοδοξία του ερευνητικού εγχειρήματος είναι η δημιουργία βάσεων για μελλοντικές μελέτες και πιθανές εκθέσεις ή εκδόσεις με υλικό του αρχείου, ενισχύοντας έτσι την πρόσβαση του κοινού και των ερευνητών στο έργο ενός από τους σημαντικότερους εκπροσώπους της ελληνικής πρωτοπορίας.

 

Βιογραφικό σημείωμα

 

Ο Νίκος Εγγονόπουλος (1907–1985) Καθηγητής του Ε.Μ.Πολυτεχνείου, ζωγράφος, σκηνογράφος και ποιητής υπήρξε μια από τις πιο εμβληματικές μορφές της ελληνικής τέχνης του 20ού αιώνα. Θεωρείται ένας από τους μείζονες εκπροσώπους της γενιάς του '30, ενώ αποτέλεσε και έναν από τους κύριους εκφραστές του υπερρεαλιστικού κινήματος στην Ελλάδα. Το έργο του περιλαμβάνει ακόμα μεταφράσεις, κριτικές μελέτες και δοκίμια. Σαν ποιητής, ζωγράφος, σκηνογράφος και ακαδημαϊκός, συνέβαλε καθοριστικά στην εδραίωση του υπερρεαλισμού στην Ελλάδα, προσδίδοντάς του μια έντονα ελληνική ταυτότητα.

Γεννήθηκε στην Αθήνα  και πέρασε τα μαθητικά του χρόνια στο Παρίσι (1919–1927), όπου ήρθε σε επαφή με τα ευρωπαϊκά καλλιτεχνικά ρεύματα της εποχής. Επιστρέφοντας στην Ελλάδα, φοίτησε στην Ανώτατη Σχολή Καλών Τεχνών με δάσκαλο τον Κωνσταντίνο Παρθένη και εργάστηκε στο εργαστήριο του Φώτη Κόντογλου. Γνωρίστηκε με σημαντικές προσωπικότητες της ελληνικής τέχνης, όπως ο Γιάννης Τσαρούχης και ο Δημήτρης Πικιώνης.

 

 Καλλιτεχνική Πορεία

Ο Εγγονόπουλος υπήρξε πρωτοπόρος του ελληνικού υπερρεαλισμού, τόσο στη ζωγραφική όσο και στην ποίηση. Το έργο του χαρακτηρίζεται από τη συνύπαρξη μυθολογικών, ιστορικών και σύγχρονων στοιχείων, δημιουργώντας ένα μοναδικό καλλιτεχνικό σύμπαν. Οι πίνακές του απεικονίζουν φανταστικούς ήρωες από τη μυθολογία και τη λογοτεχνία, με αναφορές στον Ερμή, την Ιώ, τον Ηρακλή, τον Ορφέα και την Ευρυδίκη, τον Οδυσσέα και την Καλυψώ, τη Θέτιδα και τον Πηλέα, τον Ιάσονα και τη Μήδεια.

 

Στην ποίηση, έργα όπως το «Μπολιβάρ» (1944) αποτελούν χαρακτηριστικά παραδείγματα της υπερρεαλιστικής του γραφής, συνδυάζοντας την ελληνική παράδοση με το παγκόσμιο καλλιτεχνικό ρεύμα του υπερρεαλισμού.

Ακαδημαϊκή και Δημόσια Δράση

Ο Εγγονόπουλος δίδαξε στο Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο, αρχικά ως βοηθός στην έδρα Διακοσμητικής και Ελευθέρου Σχεδίου και αργότερα ως καθηγητής στην έδρα Ελεύθερου Σχεδίου και εντεταλμένος στην έδρα Γενικής Ιστορίας της Τέχνης . Η ακαδημαϊκή του σταδιοδρομία έληξε το 1973 με τη συνταξιοδότησή του.

 

 

 Το Αρχείο του Νίκου Εγγονόπουλου στην Ανώτατη Σχολή Καλών Τεχνών

 

 Περιεχόμενο και Σημασία

Το αρχείο του Νίκου Εγγονόπουλου, που φιλοξενείται στην Ανώτατη Σχολή Καλών Τεχνών, περιλαμβάνει ζωγραφικά έργα, ποιήματα, σκηνογραφικά σχέδια, προσωπικές σημειώσεις και αλληλογραφία. Αποτελεί πολύτιμη πηγή για την κατανόηση της καλλιτεχνικής του πορείας και της συμβολής του στον ελληνικό πολιτισμό. Η διατήρηση και προβολή του αρχείου είναι κρίσιμη για την ανάδειξη της πολιτιστικής κληρονομιάς της Ελλάδας και την ενίσχυση της πολιτιστικής ταυτότητας της χώρας.

Προκλήσεις και Ευκαιρίες

Η προβολή του αρχείου του Εγγονόπουλου αντιμετωπίζει προκλήσεις, όπως η περιορισμένη αναγνωρισιμότητα του έργου του στο ευρύ κοινό και η ανάγκη για σύγχρονες μεθόδους παρουσίασης. Ωστόσο, παρουσιάζει και σημαντικές ευκαιρίες, όπως η αξιοποίηση ψηφιακών τεχνολογιών για την προσβασιμότητα του αρχείου και η ενσωμάτωσή του σε εκπαιδευτικά προγράμματα.

 

 Στρατηγική Καμπάνιας της Διαφήμισης

 

Στόχοι Καμπάνιας

Η διαφημιστική καμπάνια που αφορά το αρχείο του Νίκου Εγγονόπουλου αποσκοπεί κυρίως στην ενίσχυση της αναγνωρισιμότητας του πολυσχιδούς έργου του στο ευρύ κοινό, αναδεικνύοντας τη μοναδική του συμβολή στον ελληνικό πολιτισμό. Παράλληλα, επιδιώκει να αυξήσει την επισκεψιμότητα του αρχείου που φιλοξενείται στην Ανώτατη Σχολή Καλών Τεχνών, προσελκύοντας επισκέπτες από διαφορετικά κοινά και ηλικιακές ομάδες. Τέλος, στόχος της καμπάνιας είναι να συμβάλει ενεργά στην προβολή της πολιτιστικής κληρονομιάς της Ελλάδας, αναδεικνύοντας μέσα από το έργο του Εγγονόπουλου την καλλιτεχνική και πνευματική του παρακαταθήκη.

 

 Στόχευση Κοινού

Η καμπάνια απευθύνεται σε ένα ευρύ και πολυδιάστατο κοινό με κοινό παρονομαστή το ενδιαφέρον για την τέχνη και τον πολιτισμό. Ειδικότερα, στοχεύει σε φοιτητές και ακαδημαϊκούς που δραστηριοποιούνται στους τομείς των τεχνών και των ανθρωπιστικών επιστημών, ενθαρρύνοντας την ερευνητική και δημιουργική ενασχόληση με το έργο του Νίκου Εγγονόπουλου. Παράλληλα, απευθύνεται σε καλλιτέχνες και επαγγελματίες του πολιτιστικού χώρου, προσφέροντάς τους έμπνευση και αφορμή για διάλογο με τη σύγχρονη πολιτιστική παραγωγή. Τέλος, στο επίκεντρο της καμπάνιας βρίσκεται και το ευρύτερο κοινό που αγαπά την ελληνική τέχνη και πολιτιστική κληρονομιά, ενισχύοντας τη σύνδεσή του με μία από τις σημαντικότερες μορφές του 20ού αιώνα.

 

 Μέσα και Μέθοδοι

Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης

Το δελτίο τύπου της καμπάνιας οφείλει να είναι σαφές και στοχευμένο, παρέχοντας στον αποδέκτη άμεση και ουσιαστική πληροφόρηση. Η παρουσίαση του περιεχομένου ενισχύεται με τη χρήση εικόνων ή την ενσωμάτωση QR κωδίκων που παραπέμπουν απευθείας στην ψηφιακή πλατφόρμα του αρχείου, προσφέροντας έτσι μια πιο διαδραστική εμπειρία. Κεντρικός άξονας του δελτίου αποτελεί η ανάδειξη της συμβολής του Νίκου Εγγονόπουλου στη διαμόρφωση της νεοελληνικής ταυτότητας, φωτίζοντας τη σημασία του έργου του στον σύγχρονο πολιτιστικό διάλογο. Παράλληλα, δίνεται ιδιαίτερη έμφαση στον ρόλο της τεχνολογίας ως μέσου διαφύλαξης και διάδοσης της πολιτιστικής κληρονομιάς, ενισχύοντας τη σύνδεση του παρελθόντος με το παρόν και το μέλλον.

 

 Παραδοσιακά ΜΜΕ (Τηλεόραση, Ραδιόφωνο, Εφημερίδες)

 

Τηλεόραση

-        Συνεντεύξεις και αφιερώματα σε πολιτιστικές εκπομπές (π.χ. ΕΡΤ – Στα Άκρα, Η Μηχανή του Χρόνου).

-        Παραγωγή σύντομου τηλεοπτικού διαφημιστικού (15–30 sec) με σκοπό την ευαισθητοποίηση για το έργο και τη σημασία του.

-        Προσπάθεια κάλυψης στα δελτία ειδήσεων ως πολιτιστική είδηση (ιδανικά με έναρξη της ψηφιοποίησης ή παρουσίαση της πλατφόρμας).

 

Ραδιόφωνο

-        Παρουσίαση της καμπάνιας μέσω συνεντεύξεων σε πολιτιστικά ραδιόφωνα (π.χ. Kosmos, Τρίτο Πρόγραμμα).

-        Ηχητικό σποτ με αφηγηματική προσέγγιση: αποσπάσματα από ποιήματα με μουσικό φόντο, υπογραφή “Ο κόσμος του Εγγονόπουλου ζει ψηφιακά”.

 

Εφημερίδες και Περιοδικά

-        Δελτία Τύπου σε πολιτιστικά τμήματα μεγάλων εφημερίδων (Καθημερινή, Το Βήμα, Εφημερίδα των Συντακτών).

-        Αρθρογραφία/συνέντευξη με επιμελητές ή επιστημονική ομάδα.

-        Συνεργασία με έντυπα όπως “LIFO”, “Athens Voice”, ή “Blue” της Aegean για παρουσίαση του έργου με πιο φιλική προσέγγιση.

 

Ψηφιακά ΜΜΕ & Ειδησεογραφικά Sites

 

Online Μέσα

 

-        Διανομή δελτίου τύπου σε sites με υψηλή αναγνωσιμότητα (π.χ. in.gr, iefimerida, lifo.gr, news247.gr, protagon.gr).

-        Συνεντεύξεις ή επιλεγμένα αφιερώματα σε πολιτιστικά portals όπως elculture.gr, monopoli.gr, ogdoo.gr.

-        Συνεργασίες με Podcasts & Web Shows

-        Συμμετοχή σε πολιτιστικά podcasts (π.χ. Το Κανάλι της Βουλής, Pod.gr, Booktalks).

-        Δημιουργία σύντομου ντοκιμαντέρ/mini doc και προώθησή του μέσω YouTube ή Vimeo.

-        Δημιουργία ιστοσελίδας αφιερωμένης στο αρχείο του Εγγονόπουλου, με ψηφιοποιημένο υλικό και διαδραστικές εφαρμογές.

-        Χρήση μέσων κοινωνικής δικτύωσης για την προώθηση του αρχείου και των δραστηριοτήτων του.

 

 Εκπαιδευτικά Προγράμματα

 

«Μιλώντας με τον Εγγονόπουλο»: Εργαστήρια Δημιουργικής Γραφής

Μαθητές εμπνέονται από ποιήματα του και δημιουργούν δικά τους σουρεαλιστικά κείμενα. Μπορεί να συνοδεύεται από δραματοποιήσεις ή ηχητικές αφηγήσεις.

 

«Ζωγραφίζοντας την Ποίηση»: Εργαστήρια Εικαστικής Έκφρασης

Οι συμμετέχοντες δημιουργούν εικαστικά έργα βασισμένα στην εικονοποιία της ποίησης του Εγγονόπουλου. Συνδυασμός λόγου και εικόνας, με έμφαση στην ελευθερία έκφρασης και τον σουρεαλισμό.

 

Ψηφιακή Περιήγηση – «Το Αρχείο Ζωντανεύει»

Δημιουργία διαδραστικού workshop όπου οι μαθητές και οι φοιτητές περιηγούνται στο ψηφιακό αρχείο και καλούνται να φτιάξουν τις δικές τους εικονικές “εκθέσεις”.

 

Mini MOOCs ή Webinars για το ευρύ κοινό

Μικρά μαθήματα (10–20 λεπτών) για την κατανόηση του σουρεαλισμού, του έργου του και της τεχνικής του.

 

Διαγωνισμός «Εγγονόπουλος Reloaded»

Πανελλήνιος διαγωνισμός μαθητικής/φοιτητικής δημιουργίας (ποίηση, εικαστικά, video), με έμπνευση από το έργο του.

 

Εκθέσεις και Εκδηλώσεις

-        Οργάνωση περιοδικών εκθέσεων με έργα του Εγγονόπουλου, συνοδευόμενες από διαλέξεις και σεμινάρια.

-        Συνεργασία με πολιτιστικούς φορείς για τη διοργάνωση εκδηλώσεων αφιερωμένων στο έργο του.

Ημερίδες και συνέδρια

Το Τμήμα Επικοινωνίας, Μέσων και Πολιτισμού οργάνωσε την Ημερίδα "Η Ψηφιακή Αρχειοθέτηση ως Μέσο Διάσωσης, Έμπνευσης και Διάδοσης του Πολιτιστικού Αποτυπώματος: Το Αρχείο Νίκου Εγγονόπουλου". Στην Ημερίδα παρουσιάστηκαν τα ευρήματα του Έργου 6059 ArchΑrt  «Αρχείο Νίκου Εγγονόπουλου: ψηφιοποίηση, τεκμηρίωση και δημοσιοποίηση», που υλοποιήθηκε με χρηματοδότηση του Ελληνικού Ιδρύματος Έρευνας και Καινοτομίας (ΕΛΙΔΕΚ) και την επιστημονική ευθύνη της Καθηγήτριας Ελισάβετ Αρσενίου.

Παρουσιάστηκαν οι εξής θεματολογίες:

 «Τα λογοτεχνικά αρχεία: η περίπτωση του αρχείου του Νίκου Εγγονόπουλου», Ευσταθία Πολίτη Ιστορικός-Υποψήφια διδάκτορας του Τμήματος Αρχειονομίας, Βιβλιοθηκονομίας και Συστημάτων Πληροφόρησης, Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής

 «Η ταξινόμηση του αρχείου του Νίκου Εγγονόπουλου», Εύη Μητσοπούλου, μεταπτυχιακή φοιτήτρια του Τμήματος Αρχειονομίας, Βιβλιοθηκονομίας και Συστημάτων Πληροφόρησης, Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής

«Αρχείο Εγγονόπουλου, έρευνα και αρχικά συμπεράσματα-εικαστικά» Δρ. Ελεάνα Μαργαρίτη μεταδιδακτορική ερευνήτρια Ανωτάτης Σχολής Καλών Τεχνών

 «Η διαδικασία ψηφιοποίησης και ο χειρισμός του τεκμηρίου – Από το συρτάρι στη δημόσια σφαίρα. Η επαφή με το αρχείο του Νίκου Εγγονόπουλου» Θάνος Μακρής ερευνητής – εικαστικός, υποψήφιος διδάκτορας Ανωτάτης Σχολής Καλών Τεχνών

 «Περί αρχείων διάλογοι. Ακολουθώντας το παράδειγμα: ΑΡΧΕΙΟ ΝΙΚΟΥ ΕΓΓΟΝΟΠΟΥΛΟΥ» Κατερίνα Νιαγάσα πτυχιούχος του Τμήματος Επικοινωνίας, Μέσων και Πολιτισμού, Πάντειο Πανεπιστήμιο

«Το αρχείο του Νίκου Εγγονόπουλου και οι ερευνητικές του προ(σ)κλήσεις» Δρ. Χαράλαμπος Οταμπάσης, μεταδιδακτορικός ερευνητής του Τμήματος Επικοινωνίας, Μέσων και Πολιτισμού, Πάντειο Πανεπιστήμιο

«Νίκος Εγγονόπουλος – Μ. Καραγάτσης, τα “αιρετικά” παιδιά της Γενιάς του 1930» Πάνος Φελέκης, υποψήφιος διδάκτορας του Τμήματος Επικοινωνίας, Μέσων και Πολιτισμού, Πάντειο Πανεπιστήμιο

 «Ένα χειρόγραφο του Νίκου Εγγονόπουλου: εντοπισμός ονομάτων και τίτλων και χαρτογράφηση επιρροών» Άννα Ευθυμάκη, πτυχιούχος του Τμήματος Επικοινωνίας, Μέσων και Πολιτισμού, Πάντειο Πανεπιστήμιο

 «Το αρχείο του Νίκου Εγγονόπουλου ως τόπος: Εργαλεία της Δημιουργικής Γραφής και αναζήτηση της αστικής έμπνευσης» Μαρία Σταματάκη υποψήφια διδάκτορας του Τμήματος Επικοινωνίας, Μέσων και Πολιτισμού, Πάντειο Πανεπιστήμιο

 Θεατρικό αναλόγιο με αφορμή ένα αρχείο «Πώς έμαθε το ψάρι Αγγλικά» Κείμενο – Σκηνοθεσία: Ανδρέας Φλουράκης, Ανάγνωση: Μενέλαος Χαζαράκης, Κλεοπάτρα Τολόγκου

 Τέλος παρουσιάστηκαν οι φοιτητικές παρουσιάσεις από τεταρτοετείς φοιτητές με τις  εργασίες τους πάνω στο Αρχείο Εγγονόπουλου. Οι εργασίες εκπονήθηκαν μετά από άμεση επαφή των φοιτητών με το αρχείο, στο πλαίσιο του μαθήματος «Νεοελληνική Λογοτεχνία και ΜΜΕ» Τμήμα Επικοινωνίας, Μέσων και Πολιτισμού, Πάντειο Πανεπιστήμιο, με διδάσκουσα την καθηγήτρια Ελισάβετ Αρσενίου.

 

Στο πλαίσιο εκπόνησης των εργασιών αξιοποιήθηκαν ψηφιακά μέσα, κοινωνικά δίκτυα, οπτικοακουστικό περιεχόμενο, podcasts, ιστοσελίδες, πίνακες ζωγραφικής, ενδύματα σχεδιασμένα υπό το πρίσμα της υπερρεαλιστικής ματιάς του Εγγονόπουλου, και αρκετές δράσεις επιτόπιας εμπειρίας.

 

 

 Στρατηγικές Προβολής

 Οι στρατηγικές προβολής της καμπάνιας σχεδιάζονται με στόχο τη μέγιστη απήχηση και τη δημιουργία ουσιαστικής σύνδεσης με το κοινό, μέσα από στοχευμένες και χρονικά ευφυείς παρεμβάσεις. Ένας βασικός άξονας είναι η χρονική στοίχιση του επικοινωνιακού πλάνου με σημαντικές επετείους ή εκδηλώσεις που σχετίζονται με τον Νίκο Εγγονόπουλο, όπως η ημερομηνία γέννησης ή θανάτου του, ενισχύοντας έτσι τη συναισθηματική και συμβολική φόρτιση της καμπάνιας. Παράλληλα, αξιοποιείται το momentum μέσω εντυπωσιακών “αποκαλυπτηρίων” σημαντικού υλικού, όπως για παράδειγμα η πρώτη ψηφιοποίηση ενός χειρογράφου, που μπορεί να λειτουργήσει ως επικοινωνιακός καταλύτης. Επιπλέον, προβλέπεται ενεργή συμμετοχή της ομάδας σε πολιτιστικά πάνελ και συζητήσεις, με τη συμμετοχή δημοσιογράφων και εκπροσώπων Τύπου, ενισχύοντας τη δημόσια παρουσία του έργου και δημιουργώντας δίκτυα διαλόγου και συνεργασίας γύρω από την πολιτιστική κληρονομιά του Εγγονόπουλου.

 

Αξιολόγηση και Ανατροφοδότηση

Η αποτελεσματικότητα της καμπάνιας θα αξιολογείται μέσω:

-        Στατιστικών επισκεψιμότητας της ιστοσελίδας και των κοινωνικών δικτύων.

-        Συμμετοχής σε εκπαιδευτικά προγράμματα και εκδηλώσεις.

-        Ερωτηματολογίων και συνεντεύξεων με επισκέπτες και συμμετέχοντες.

 

Το press kit της καμπάνιας αποτελεί ένα ολοκληρωμένο υλικό ενημέρωσης που στοχεύει στη σωστή και στοχευμένη προβολή του έργου. Περιλαμβάνει βιογραφικά στοιχεία του Νίκου Εγγονόπουλου, προσφέροντας στο κοινό ένα σύντομο αλλά ουσιαστικό πλαίσιο για τη ζωή και τη συμβολή του στην ελληνική τέχνη και λογοτεχνία. Συνοδεύεται από αρχειακές εικόνες με εξασφαλισμένα δικαιώματα χρήσης, καθώς και αντιπροσωπευτικά δείγματα του ψηφιοποιημένου υλικού, που αναδεικνύουν τον πλούτο του αρχείου. Το υλικό συμπληρώνεται από αναφορά στους στόχους της καμπάνιας και τους φορείς που συμμετέχουν στο έργο, υπογραμμίζοντας τη συλλογική προσπάθεια για τη διάσωση και προβολή της πολιτιστικής μας κληρονομιάς. Τέλος, παρέχονται ενεργοί σύνδεσμοι προς την επίσημη ιστοσελίδα, τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και τις ημερομηνίες των σχετικών εκδηλώσεων, διευκολύνοντας την άμεση πρόσβαση και συμμετοχή του κοινού.

 

 Συμπεράσματα

 Η καμπάνια για το αρχείο του Νίκου Εγγονόπουλου αποτελεί μια εξαιρετικά σημαντική πολιτιστική πρωτοβουλία, καθώς αποσκοπεί στη διάσωση, τεκμηρίωση και ανάδειξη του έργου ενός από τους πιο εμβληματικούς εκπροσώπους του ελληνικού υπερρεαλισμού. Ο Εγγονόπουλος, με την ιδιότητα του ποιητή και ζωγράφου, άφησε πίσω του ένα πλούσιο και πολύπλευρο αρχείο που περιλαμβάνει χειρόγραφα, αλληλογραφία, σχέδια, πίνακες, καθώς και προσωπικές σημειώσεις που φωτίζουν τη δημιουργική του πορεία και τη συμβολή του στη διαμόρφωση της σύγχρονης ελληνικής καλλιτεχνικής ταυτότητας. Η διατήρηση αυτού του αρχείου δεν είναι απλώς θέμα ιστορικής ευθύνης· είναι πράξη σεβασμού προς την εθνική μας πολιτιστική κληρονομιά. Μέσα από την καμπάνια αυτή, δίνεται η ευκαιρία στο ευρύ κοινό, αλλά και σε μελετητές και φοιτητές, να έρθουν σε άμεση επαφή με το πρωτογενές υλικό του καλλιτέχνη, να κατανοήσουν βαθύτερα τις καλλιτεχνικές του αναζητήσεις και να επανεκτιμήσουν τη σημασία του έργου του στο ελληνικό και διεθνές πολιτισμικό πλαίσιο. Επιπλέον, η διάσωση του αρχείου αποτελεί ένα ισχυρό αντίδοτο στην πολιτιστική λήθη, προσφέροντας ταυτόχρονα έμπνευση και γόνιμο έδαφος για νέες δημιουργικές προσεγγίσεις. Σε μια εποχή όπου τα τεκμήρια του παρελθόντος κινδυνεύουν να χαθούν ή να απαξιωθούν, τέτοιες καμπάνιες αναδεικνύουν τη διαρκή αξία της πολιτιστικής μνήμης και τη σημασία της ενεργής συμμετοχής της κοινωνίας στη διατήρησή της.

 

 

Βιβλιογραφία

 

Πηγή : https://www.paratiritis-news.gr/politismos/imerida-gia-to-ergo-archeio-nikou-engonopoulou-psifiopoiisi-tekmiriosi-kai-dimosiopoiisi/

 https://el.wikipedia.org/wiki/%CE%9D%CE%AF%CE%BA%CE%BF%CF%82_%CE%95%CE%B3%CE%B3%CE%BF%CE%BD%CF%8C%CF%80%CE%BF%CF%85%CE%BB%CE%BF%CF%82

https://www.nationalgallery.gr/artist/engonopoulos-nikos/

Μοιραστείτε το στο Facebook